STILL ukázal na konferencii Trendu moderné riešenia v intralogistike
STILL Slovensko ako generálny partner konferencie Priemysel a logistika 2024 týždenníka TREND ukázal špičku v oblasti intralogistiky. Okrem zaujímavých informácií od profesionálov STILL Slovensko, ktorí boli spíkrami v troch diskusných paneloch, mohli účastníci konferencie vidieť v akcii autonómneho robota AXH a prezrieť si zblízka skvelý vysokozdvižný vozík EXV iGo.
Je AI v intralogistike realitou?
Medzi témami tohtoročnej konferencie TREND Priemysel a logistika 2024, ku ktorým mali čo povedať aj profesionáli STILL bola aj digitalizácia a umelá inteligencia v intralogistike. Odborník na intralogistiku, Jiří Ovesný, ktorý spolupracuje so STILL Slovensko, v diskusnom paneli na túto tému zhodnotil, že revolúcia s AI nás ešte len čaká.
„Digitalizácia je v súčasnosti neoddeliteľnou súčasťou všetkých odvetví a umelá inteligencia bude hrať kľúčovú úlohu v ďalšom vývoji. Hlavným problémom však zostáva zber, uchovávanie a zdieľanie obrovských množstiev dát. Bez nich je AI len neužitočný zdrojový kód,“ hovorí.
Dopĺňa, že téma BigData je v súčasnosti hlavným bodom diskusií. Automatizované technológie, ako napríklad intralogistické riešenia od STILL, už umožňujú zbierať potrebné dáta a využiť ich na optimalizáciu WMS stratégií. „Avšak otázkou zostáva, či sme ako spoločnosť pripravení tieto údaje zdieľať,“ hovorí Ovesný.
Podľa Jiřího Ovesného AI v intralogistike spoločnostiam umožní veľmi efektívne reagovať na zmeny na trhu - napríklad predpovedanie dopytu či optimalizáciu výrobných zásob v reálnom čase. Ďalšou výhodou je tiež možnosť lepšieho plánovania prepravných ciest a logistiky, čím sa znížia prevádzkové náklady a zvýši sa efektivita celého reťazca.
Moderná a efektívna skladová intralogistika z dielne STILL
Andrej Korchaník ako spíker na konferencii TREND hovoril o efektívnom riadení skladového systému. Zadefinoval, ako vyzerá aj podľa STILL-u moderný sklad súčasnosti. „Je čiastočne alebo plne automatizovaný a maximálne sa v ňom dbá na efektivitu, rýchlosť a bezpečnosť. Využívajú sa najmodernejšie bezpečnostné prvky, pracujú v ňom automatické a autonómne vozíky s elektrickým pohonom a Li-Ion batériami. Skladový systém je digitalizovaný, zbierajú sa dáta, ktoré sa vyhodnocujú a vďaka nim sa darí ďalej zefektívňovať všetky procesy,“ špecifikuje A. Korchaník.
Dodáva, že v modernom sklade je eliminovaný ľudský faktor a sklad funguje bez chýb 24 hodín denne, sedem dní v týždni. Avšak upozornil, že na Slovensku je to skôr sklad budúcnosti ako súčasnosti, ale už sa k tomu niektoré firmy predsa približujú, čoho dôkazom sú referenčné intralogistické projekty STILL-u.
STILL je v oblasti intralogistiky inovátorom, snaží sa neustále prichádzať s novinkami, ktoré nejdú s dobou, ale ju predbiehajú. „Prinášame novinky v oblasti digitalizácie, bezpečnosti a naša sila, ktorá mnohokrát ešte prekvapí najmä zákazníkov na Slovensku, spočíva v našej dôslednosti a komplexnosti,“ povedal A. Korchaník na konferencii. Odborníci STILL dokážu veľmi dobre zanalyzovať potreby zákazníka a zrealizovať kompletné riešenie šité na mieru, či už sa to týka vysoskozdvižných vozíkov, regálových systémov, skladového systému alebo bezpečnostných prvkov. Bohaté skúsenosti a riešenia na mieru stavajú značku STILL do pozície lídra v oblasti intralogistickych riešení na mieru a z jednej ruky.
STILL intralogistika má udržateľnosť v DNA
Neodmysliteľnou témou každej odbornej debaty súčasnosti je ekológia a udržateľnosť, výnimkou nebola ani konferencia TREND-u. K udržateľným riešeniam v intralogistike sa STILL stavia veľmi zodpovedne a už celé desaťročia vyvíja riešenia, ktoré k nim smerujú.
„Ako jedni z prvých sme dávali dôraz na elektrické vozíky a hybridnú technológiu aj vo vozíkoch so spaľovacím motorom. Dnes sme európskym priekopníkom v odvetví manipulačnej techniky najvyššej kvality v lítiovo-iónových (Li-Ion) batériách a úrovni ich recyklácie. Neustále výrazne investujeme do inovácií a vývoja a silnou motiváciou sú práve čo najmenšie ekologické dosahy našich produktov,“ uviedol v diskusnom paneli Marian Vernarec a poradil, aké typy obnoviteľných zdrojov môžu firmy využiť v intralogistike.
Už pomerne dosť využívaná fotovoltika na výrobu elektrickej energie umožňuje riadiť nabíjanie elektrických vysokozdvižných vozíkov a dokonca využívať batérie vozíkov ako energetické úložisko. Ďalším významným zdrojom energie, ktorý sa čoraz viac využíva, je vodík. Konkrétne ide o vodíkové palivové články, ktoré vyrába aj STILL.
Dostupným a veľmi efektívnym riešením je pre prevádzky manipulačná technika s lítium-iónovou technológiou. STILL je priekopníkom v Li-Ion batériách a v elektrických vysokozdvižných vozíkoch STILL predstavuje komplexne vyladené riešenie - vozík, batéria, nabíjačka a v mnohých projektoch aj riadené nabíjanie spolu tvoria spoľahlivé technické riešenie, ktoré zefektívňuje každodenné prepravovanie a nakladanie s tovarom a materiálmi. Súčasné elektrické vysokozdvižné vozíky STILL bez problémov dokážu prepraviť aj osemtonový náklad.
S rozvojom lítiovo-iónovej technológie sa zvyšuje aj význam riadeného nabíjania. „Naše riešenie Smart Energy Unit umožňuje úplne nezávislé riadenie nabíjania v rámci prevádzky. Tento systém môže byť nastavený jednorazovo, ale podľa potreby je možné do neho zasahovať a prispôsobovať ho aktuálnym podmienkam,“ vysvetľuje M. Vernarec.
STILL predviedol svoje „TOPky“
Autonómny robot AXH, ktorý videli účastníci konferencie TREND doslova pobehovať po miestnosti, je skvelý pre dynamickú zmiešanú prepravu v prevádzkach. Bezpečne prepraví náklad vrátane flexibilného nakladania, efektívne obchádza prekážky aj na dlhé vzdialenosti.
Prítomní si mohli zblízka prezrieť aj autonómny vysokozdvižný vozík EXV iGO od STILL ktorý v tomto roku získal prestížne ocenenie IFOY. vďaka svojim kompaktným rozmerom a citlivému riadeniu JE až neuveriteľne výkonný a obratný aj v najmenších priestoroch, kvôli čomu je veľmi všestranný.
Či už v potravinárskom priemysle, u poskytovateľov logistických služieb, pri zásobovaní výroby alebo v spoločných skladoch veľkých maloobchodných predajcov nadchne ako efektívny pomocník manipulácií s paletami v sklade.